Pages

Sunday, June 24, 2007

France Also Has Problems With Press Independence

I had already posted about Sarkozy's post-election rest vacation on his billionaire friend Vincent Bolloré's yacht. Both Sarkozy and Bolloré said there were no ties between Bolloré's businesses and the French government, but later it was revealed that this was not exactly true. Besides having won state contracts worth up to 40 million euros in the past two years, Bolloré's enterprise is also a holding company that controls the digital television channel Direct 8 and owns the free daily Matin Plus jointly with Le Monde.

But it looks like all of the press in France may be suspect.

So an online independent news alternative called Rue89 was created and there's so much traffic that their servers crashed! Their tagline: Your Info Revolution.

0 comments: